, ,

JUTALOMKIRÁNDULÁS ERDÉLYBEN

Erdly 5

Nagyon izgalmas és emlékezetes utat tettünk Erdélyben, iskolánk azon diákjaival, akik jó tanulmányi eredménnyel zárták a félévet. Az útunk négy napig tartott, és sok érdekes és lenyűgöző helyet látogattunk meg. Számos kalandot és izgalmas élményt is hozott számunkra.

Az első állomásunk a Királyhágó volt, amely egykoron Magyarország és Erdély határa volt. Innen kezdődik Erdély. A táj, amely mellett elhaladtunk, egyszerűen lenyűgöző volt.

A következő állomásunk Bánffyhunyad, ahol a híres cigánypalotákat néztük meg. Az épületek harsány színeikkel, díszítéseikkel elkápráztattak bennünket. A paloták lakatlanok, az épületek mögött találhatóak a cigányok tényleges otthonai.

Következő állomásunk Kolozsvár volt, ahol a híres Szent Mihály-templomot látogattuk meg, amely egy igazi kincs az erdélyi vallási építészetben. A fagyizás sem maradhatott el, nagyon finomat ettünk a templom közelében lévő egyik hangulatos cukrászdában.

A következő napunkat Csíksomlyón kezdtük, amely a Székelyföld vallási központja. Itt részt vettünk egy szentmisén, mely 10.30-kor kezdődött és feledhetetlen volt. Sajnos, nekünk már csak állóhely jutott, de így is átélhettük a varázslatot!

A Békás-szoros lenyűgöző élményt nyújtott, és valóban megérte az utazást, hogy megnézzük. Az itt található Gyilkos-tó vadregényes tájaiban is gyönyörködhettünk, és a környező hegyek igazán lenyűgöző látványt nyújtottak. A természet és az erdő szépsége valóban megnyugtatott minket és feltöltődésünket szolgálta. Innen Gyergyóalfalura mentünk, ahol a helyi atya mutatta be a környék érdekességeit és magát a templomot is.

A harmadik napot Korondon töltöttük. Iskolalátogatás után, az Aragonit múzeumba mentünk, majd egy fazekas műhelyt tekinthettünk meg. A diákjainknak itt lehetőségük volt kipróbálni a korongozást, amit többen meg is tettek. Ebéd után Pálpatakára mentünk, egy hegyi kis faluba, ahol lovasszekér túrán vettünk részt. A túra tartalmazott egy szalonnasütést is, így jólakottan folytattuk utunkat a hegyi paphoz, kinek a fából készült templomában misén vettünk részt.

Az utolsó nap délelőttjét a Tordai sóbányában töltöttük, mely egyike Erdély legismertebb turisztikai látványosságainak. Ez a bánya minden érdeklődőt elvarázsol. A bányába belépve 120 méter mélyre vezető lépcsőn kellett lemennünk. A földalatti útvesztőben még egy kristálytiszta tó is van, ahol hajókázni is lehet és egy élménypark, ahol ki lehet próbálni az óriáskereket, golfpályát, tekét, asztaliteniszt és a billiárdot.

Összességében, nagyon emlékezetes és lenyűgöző volt az erdélyi utazásunk, és rengeteg érdekes dolgot láttunk és tapasztaltunk. Biztos vagyok benne, hogy ez az utazás emlékezetes marad mindannyiunk számára. Hálás köszönet a szívélyes és családias fogadtatásért. Bárhol is jártunk, úgy éreztük, hogy haza jöttünk!

Hasonló tartalmak

Nagyböjti lelkinap

Iskolánkban 2024. 03. 27-én, a tavaszi szünet előtti utolsó tanítási napon nagyböjti lelkinapot tartottunk. A